Alla inlägg under augusti 2014

Av Amanda - 26 augusti 2014 18:33

Hej! Just nu pysslar jag! Jag målar armband och så.

Vad gör du?

Jag kommer inte skriva så mycket nu men,,, ja.

Jag vill att alla som läser min blogg gör en kommentar!

För jag vet bara 2 som läser min blogg!

Annelie och 1D (inte ricktiga 1D), läser min blogg!

Jag har en låda som jag lägger saker i, licksom brev, presenter och så, som jag gör till mig i framtiden! Jag tror jag börja från jag var 5 eller något och nu är jag 10 år!

Du kanske borde börja göra som jag om du vill ha något att se fram emot?

Ja, nu ska jag snart pyssla och så.

Nu släppte jag in min katt Bamsen, genom fönstret i pyssel rummet!

Hejdå!

Bamsen vill gosa!



Av Amanda - 25 augusti 2014 15:47

Hej! Jag och min kompis har en brevlåda nära oss, och då får vi brevvänner!

Mina heter, Hans-Gunnar, Helen och Arvid

Min kompis heter Mats och Leo.

Fast jag har även brevvänner eller kontakt med vänner... som bor längre bort, Inger (farmor), Jenny (mammas kompis), Anne (gammal dagmamma).

Och när jag sover hos mormor skicar mamma och jag brev!

Har du brevvänner eller inte? Svara i kommentaren!


Av Amanda - 25 augusti 2014 15:35

Roligt skämt:

-Jag har en hemlis, jo igår såg jag Anna, och då kom Lisa, och då sa Lisa "Åt du pannkaka igår?"
Då sa hon "JA!" På ricktig, hon sa det!

-Meeh! Vilken hemlis!

-Ja! Berätta inte för någon!

                                                  

                                                  

                                                  

                          


Detta är bara ett litet skämt jag kom på förut idag!

Som är för dem med extra rolig humor!



Av Amanda - 21 augusti 2014 15:17

PYSSEL


Hej! Jag har gjort en kalender, jul kalender. Jag har även syt en uggla! Jag har också tagit en sten, och limmat på ögon, jag gjorde ven mun och annat med glitterlim! Jag gillar att blogga!

Pysslar du? Jag är bad sugen nu! är du? jag kom hem från skolan för ett tag sedan och nu hade jag tänkt hopp som en häst där ute!   hejdå! ni kommer snart få ett som har mycket i sig!

Av Amanda - 19 augusti 2014 19:49


Hej! Nu har jag börjat  rida 2 dagar i veckan! Tisdag och Fredag! 1 timma!

Jag skriver inte så mycket idag, för jag kollar på idol och äter glass!

Skriver mycket mer imorgon! Det hinner jag med!

Jag svarar på alla frågor, och vill ha mycket!  

(Jag red idag!)
 om du vill får du kommentera vad du gör!


Av Amanda - 7 augusti 2014 18:40

Hejsan! Snart ska jag äta pizza!

Pizza är inte min favoritt mat, men det är gott!

Jag är hos min mormor, jag åkte till henne idag.

Hon har en hund som heter Zantos!

Han är den gulligaste hunden som finns! Jag har lärt honom flera trixs och när han blir äldre ska vi tävla i agility!

Jag önskar att jag hade en hund! Om du har något djur får du gärna skriva vad det är för djur i kommentaren!

Jag har inget att göra, för mormor, mamma och pappa är nere med Zantos och köper pizza!

Idag har jag pysslat i mitt pyssel rum!

Men nu kom de hem!!!!! Hejdå!  

Av Amanda - 3 augusti 2014 19:28

Hejsan! Jag har förvandlat min storbrors rum till ett pyssel rum!!!!

Han har flyttat! Där har jag jätte mycket pyssel!

Det är så kul att pyssla! Vad tycker ni?

Har ni också gjort något sånt någongång?

Av Amanda - 2 augusti 2014 20:28

15 TIPS!

 

  1. Berätta spökhistorier!
  2. Säga 3 snälla saker om varandra och 3 dumma saker.
  3. Hämta godis och popcorn och lägga er i sängen och köra sanning och konka!
  4. När ni ligger i sängen och ska sova, berätta hemlisar!
  5. Kolla på en film!
  6. Bygg en koja av kudar och filtar i rummet och sov där!
  7. Gör roliga filmer för varandra.
  8. Ha kuddkrig!
  9. Spela spel.
  10. Pyssla fina saker som den andra inte får se, kör sedan tävlingar och när man vinner får man ett pris.
  11. Skriv på lappar  och skicka till varandra!
  12. Gå ut ur huset med en ficklampa gå ett varv och när ni kommer in tar ni var sitt papper och skriver ner en spännande sak och målar en bild på det!
  13. Mys med djur!
  14. Mys med gosedjuren!
  15. Sätt er i kud kojan och lägg in så många kuddar och filtar och gosedjur ni kan och ta med er något som godis eller något ni vill ha i kojan och berätta allt tokigt roligt ni kan!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg! Jag heter Amanda och är 10 år! Här på min blogg kommer ni få läsa om min vardag,djur och mycket mer! Och jag svarar självklart på alla frågor!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards