Direktlänk till inlägg 12 september 2014

När jag mockade och tvätta krubba

Av Amanda - 12 september 2014 07:06

Hej!

När jag mockade och tvätta krubba  hos Coccos var han inne.(Måndag)

Det var så mysigt!  

Jag öppna boxen helt och stälde kärran framför öppningen.

Han kuffa ner skiten med mullen på grepen ner i kärran!  

Höet som jag fick med åt han upp, både från grepen och kärran.  

Pinnar som fastnade i grepen tog han bort!!!

Förut (ibörja) brukade han stå med rumpan mot boxdörren, o inte bli in fångad.

Han brukar sticka ut huvudet efter mig.

Han brukar även luta sig mot mig.

När jag tvätta krubban, var ena handen på kanten och då la han mullen på min hand och då pussa jag honom på kinden!


Allt detta gjorde jag på samma dag, och han var lös!


 
 
Ingen bild

Annelie

13 september 2014 17:33

Det märks att Cocos älskar dig :) Han tycker om att bli ompysslad av dig ❤️

Amanda

17 september 2014 07:11

Tack Annelie! Du är jätte snäll!:)♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 2 november 2014 08:21

Hej! i torsdags på unverseumet var det jätte kul. Jag för det mesta i regnskogen. Det var jätte kul. Vi fick även en lektion. vi lärde oss om hajar och andra udervattens djur. Med vi mennar jag klassen. Han som jobbade där sa att hajen atak...

Av Amanda - 20 oktober 2014 08:38

Hej!   Förra lördagen (den 11) var det skötardag. vi dela in oss i två grupper. Den ena börja med att rida ut. Jag var med i den  andra så jag stanna kvar. Vi som var kvar mocka och soppa stall gången. Sedan kom de andra tillbaka. Då ...

Av Amanda - 20 oktober 2014 08:22

Hej!   Jag har blivit skötare på ett privat föl. Fölet heter Lycka och är en tjej. Hon är född 2014. Hon är väldigt snäll också. Hon har en mamma som är 4 år. Mamman heter Flora. Jag brukar ta hand om Lycka på lördagar   I förgår va...

Av Amanda - 29 september 2014 20:21

HOPPTÄVLING PÅ HUGIN I  helgen har jag tävlat i hoppning på Hugin. Han är en fjording! Han är även en av ridskole hästarna. Det var 8 hinder. Det var en clear round tävling. Alltså blir man inte utplaserad. Man hoppar en bana, klarar man den ...

Av Amanda - 3 september 2014 20:12

Hej! I söndags blev jag skötare till en häst som heter Coccos!   Han är jätte snäll och gullig. Men han är lite busig! Han är vit och fin! Jag är ofta i stallet och sköter hand om honom! Det är så kul att så många läser min blogg nu! Tack,! S...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg! Jag heter Amanda och är 10 år! Här på min blogg kommer ni få läsa om min vardag,djur och mycket mer! Och jag svarar självklart på alla frågor!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards