Alla inlägg under oktober 2014

Av Amanda - 20 oktober 2014 08:38

Hej!


Förra lördagen (den 11) var det skötardag.

vi dela in oss i två grupper.

Den ena börja med att rida ut.

Jag var med i den  andra så jag stanna kvar.

Vi som var kvar mocka och soppa stall gången.

Sedan kom de andra tillbaka.

Då fika vi alla och sedan red den andra gruppen som jag var med i ut.

Dem fyllde hö-påsar och annat kul.

Jag red min sköthäst Coccos.

Han ar väldigt snäll.

Han blev rädd fören sten och stanna till.

Och blev rädd för brevlådeor när vi trava och hoppa till.

Allt gick bra och ingen rammla av som tur var!

Det var väldigt kul!


Ha det bra!  


Av Amanda - 20 oktober 2014 08:22

Hej!


Jag har blivit skötare på ett privat föl.

Fölet heter Lycka och är en tjej.

Hon är född 2014. Hon är väldigt snäll också.

Hon har en mamma som är 4 år.

Mamman heter Flora.

Jag brukar ta hand om Lycka på lördagar


I förgår var jag på kalas hos min klass kompis Wilma.

Alla i klassen var bjudna.

Vi hade kud krig och såg på film, åt mat och godis.


Just nu äter jag macka.

Min mamma reste till bangladech eller hur det stavas i går (söndag).

På torsdag kommer hon hem. Så jag längtar ditt.

På torsdag ska hela klassen till universeum i Göteborg.

Det ska bli väldigt kul! Och så kommer mamma hem på torsdag så det ska också bli väldigt kul och så ska jag rida så det ska också bli väldigt kul. och så vet man att det är bara en dag kvar innan det blir helg, så torsdag blir en bra dag!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg! Jag heter Amanda och är 10 år! Här på min blogg kommer ni få läsa om min vardag,djur och mycket mer! Och jag svarar självklart på alla frågor!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards